A világjárvány hatása az e-kereskedelemre

A világjárvány hatása az e-kereskedelemre

Feltehetően a gazdaság összes ágazatát érintette a 2020-as világjárvány. Van, amelyik ágazat profitál belőle és van, amelyik összeomlik emiatt. Közel egy évvel a járvány kirobbanása után már láthatók és mérhetők a járvány hatásai.

Az e-kereskedelemre gyakorolt hatás alapvetően pozitív, de aki nem alkalmazkodott a keresleti és fogyasztói igényekhez, azok a kereskedők nagy hátránnyal indulnak a piacon idén. Szakértők szerint 2021-ben vizsgázik az online kereskedelem. Több felmérést is végeztek ezzel kapcsolatban, az egyikből kiderült, hogy az online vásárlók egyharmada sosem fog már úgy vásárolni, mint a járványidőszak előtt. Kutatók azt is vizsgálták, hogy mely termékek online rendelése nőtt. Radikális emelkedést tapasztaltak a háztartási cikkek és az egészséggel és wellnessel kapcsolatos termékek tekintetében. A pandémia alatt buzdítják az embereket, hogy hazai termelőktől és kereskedőktől vásároljanak, ezért tavaly év végén végeztek egy kutatást, amely megmutatta, hogy fiatalok és idősek egyaránt magyar termékek vásárlásával támogatják a hazai gazdaságot.