Valóban tátongó a szakadék az y és z generáció között?
A z generáció tagjai azok a fiatalok, akik 2000 után születtek. Ők az elmúlt pár évben léptek be tömegesen a munkaerőpiacra, és mondani sem kell, hogy nagy hatással vannak a céges kultúrára és a cégen belüli innovációra is.
Hiszen ez az a korosztály, amelynek tagjai már beleszülettek a digitális világba. Számukra a közösségi média, a digitalizáció alapvető része az életnek, szemben például az x vagy y generációval, akiknek gyermekkorukban még nyoma sem volt a Facebook-nak, TikTok-nak, de még komolyabb vállalatirányítási rendszernek sem.
Az újításra való törekvés és a lendület mindenképp értékelendő, de a közös munka a különböző korosztály tagjai között általában mégsem zökkenőmentes, hiszen a z generációsok a többiektől merőben eltérő attitűdöt, értékrendet képviselnek, és komplex elvárásokat támasztanak a munkahelyük iránt. Ezek a generációs különbségek pedig sokszor konfliktusokhoz vezetnek, nem egyszer egyenesen úgy érezhetik a felek, hogy óriási szakadék tátong közöttük, a hatékony együttműködés azonban minden vállalat számára kardinális kérdés, tehát mindenki érdekelt a megoldásban.